piątek, 22 sierpnia 2014

Półeczka sierpniowo - wrześniowa


Dzisiejsza półeczka jest wynikiem:
a) udanych zakupów na matras.pl 
b) promocji Świata Książki
c) książkowych wymian w najgłębszych czeluściach internetu


Zacznijmy więc po kolei:


Matras kocham za promocje, ale jeśli chodzi o zakupy - to tylko w internecie!





1. Elżbieta Cherezińska - Korona Śniegu i Krwi, musiałam podjąć iście męską decyzje - Gra o Tron, czy Korona... - padło na tę drugą i mam nadzieje, że się nie zawiodę. 

2. Philippa Bregory - Władczyni rzek
3. Philippa Gregory - Biała Królowa
4. Philippa Gregory - Biała Księżniczka
Obiecałam sobie, że zacznę czytać te książki, dopiero kiedy skompletuję na półce całą serię - czekam więc na kolejną promocję w matrasie, żeby nie zbankrutować.

A może któraś z Was ma i chce pozbyć się Córki twórcy królów i Czerwonej królowej za mniejszą niż matrasowa stawkę? Jeśli tak to koniecznie dajcie znać! :)
5. Sabiha Al Khemir - Błękitny Manuskrypt, oby treść była tak piękna jak okładka. A może znacie i polecacie?


6. Jane Austen - Duma i Uprzedzenie, nareszcie ją mam i jestem prze-szczęśliwa. Do tej pory męczyłam się nad oryginalną wersją językową, tym razem pójdzie lepiej! ;)

7. Philippe de Gaulle (Rozmowy z Michelem Tauriakiem) - De Gaulle, mój ojciec / tom I i tom II, każdy z tych 576 stronicowych tomów wyniósł mnie zawrotne 8,56 zł. Grzechem byłoby nie skorzystać z takiej okazji.



Przyznam, że Korona Śniegu i Krwi to pozycja którą jestem najbardziej zainteresowana i wprost nie mogę się doczekać czytania! :)






Po Matrasie przyszedł czas na Świat Książki, do którego uwielbiam zaglądać ze względu na przemiłą i pomocną obsługę. Nigdy nie wychodzę z pustymi rękami, tak było i tym razem. Tutaj dla odmiany nie mam zamiaru zapędzać się w kupowanie na ich stronie internetowej - w zupełności wystarcza mi świetna księgarnia.




8. Daniel Levin - Prawo Koloseum, thriller historyczny - czuje, że będzie e-p-i-c-k-i! W dodatku jestem italofilem, jeśli coś ma Koloseum w tytule i na okładce, nie myślę dwa razy.

9. Antonio Hill - Lato martwych zabawek, Barcelona, inspektor policji i autor - psycholog. Sprawdźmy!

10. Andrew Gross - Nie oglądaj się, powieść sensacyjna.

11. Gregg Hurwitz - Nie ufaj nikomu, miejmy nadzieję, że nazwisko nie zawiedzie.

12. Sławomir Koper - Życie prywatne elit Drugiej Rzeczypospolitej, fragmenty przeczytane na drugim roku, z niekończących się kserówek zawładnęły moim sercem (szczególnie pani Beckowa i miłosne podboje Piłsudskiego).



A na koniec - internetowe wymiany, czyli książki przypadkowe, po których zupełnie nie wiem czego się spodziewać:





13. Markus Heitz - Ritus

14. Edgar Allan Poe - Opowieści miłosne, groteski i makabreski

15. Frigyes Karinthy - Podróż wokół mojej czaszki, przyznam że mocno mnie intryguje.

16. Jarosław Grzędowicz - Księga jesiennych demonów, nareszcie Grzędowicz!

17. David Moody - Amok, przyznam, ze okładka ciekawa, na pewno zwracająca uwagę.

18. Dariusz Rekosz - Szyfr Jana Matejki, nie oczekuję zbyt wiele, co najmniej czegoś zbliżonego do Kodu Leonarda (czy proszę o zbyt wiele?)


19. Raymond A. Moody - Życie po życiu, autor jest doktorem filozofii i medycyny - połączenie godne uwagi. ;)

20. Jean-Pierre Salgas - Witold Gombrowicz lub ateizm integralny, liczę na dobrą lekturę


21. Anatol France - Bogowie łakną krwi, okładka piękna, tematyka rewolucji francuskiej, czego chcieć więcej?


22. Suzanne Collins - Igrzyska Śmierci, tutaj również zamierzam zacząć dopiero kiedy skompletuję serię - coś? Ktoś?






Jak widać ręce mam pełne roboty. ;)

Zacznę od Korony..., a co polecacie na dalszą lekturę?

Które z tych pozycji macie, znacie, lubicie?

Każda podpowiedź jest pomocna! ;)

11 komentarzy:

  1. Grzędowicza! Bo interesuje mnie ten tytuł, jeszcze go nie czytałam :D
    Ładny stosik <3

    http://dzikie-anioly.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie Grzędowicz będzie drugi! :)

      Usuń
  2. Ile zdobyczy, ja w swojej również posiadam cherezińską i również mam nadzieję, że się nie rozczaruje :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już zaczęłam i muszę powiedzieć, że jak na razie bardzo fajna. ;)

      Usuń
  3. Śliczne zdobycze:) Czytałam tylko ,,Igrzyska śmierci" i bardzo mi się podobały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko skompletuję trylogię - biorę się za czytanie! :)

      Usuń
  4. Ładne zakupy! Czytaj "Koronę" i pisz! I nie waż się mi złego słowa napisac, bo ja kocham Cherezińską i jej książki :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że też ja pokocham! Na razie kocham Przemysła. ;D

      Usuń
  5. Mam w planach całą serię "Wojna Dwu Róż", więc zacznę od "Białej królowej" :)

    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno "powinno" się zacząć od "Władczyni rzek". ;)

      Usuń
  6. Igrzyska śmierci są świetne!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz!

Translate