niedziela, 4 maja 2014

Półeczka majowo - czerwcowa, czyli #niedziela 7




Pierwszy na blogu stosik - czyli półeczka, obejmuje miesiące maj i czerwiec wcale nie przez to, że jest wybitnie duży, ale zwyczajnie przez studia i brak czasu. Większość z tych pozycji znacie,a jeśli nie, to kojarzycie przynajmniej samych autorów czy tematykę o jakiej traktują lektury. 

Jest to jedynie pierwsza część planów na najbliższe dwa miesiące, ponieważ czekam jeszcze na przesyłkę kilku książek, którymi mam nadzieję będę mogła pochwalić się już w kolejnym #niedzielnym wpisie.

Cała półeczka majowo - czerwcowa powstała w wyniku niekontrolowanych zakupów w Matrasie oraz zaprzyjaźnionym antykwariacie.;)



 1. Kiedy Bóg odwrócił wzrok, Wiesław Adamczyk, Rebis; z przedmową Normana Daviesa - to wspomnienia autora dotyczące wysiedlenia i deportacji na Syberię w 1940r., rozdzielenia rodziny i późniejszej dziesięcioletniej tułaczki. [zakup w księgarni Matras]

2. Zmyślone życie Siergieja Nabokova, Paul Russell, Muza; książka o której marzyłam już jakiś czas i dzięki której już na dobre zakochałam się w blogu Edyty (Zapiski spod poduszki - recenzja). Nareszcie mam i ja! [zakup w księgarni Matras]

3. Pod anteną Radia Wolna Europa, Kazimierz Zamorski, Wers; pozycja zakupiona w celach naukowo - poznawczych - bo nic na ten temat nie wiem i nadeszła właśnie pora by się dowiedzieć. :) [zakup w księgarni Matras]

4. Ognie świętego Wita, Jarosław Klonowski, MG; zakup popełniłam kierowana tytułem i okładką, mam nadzieję, że treść nie zawiedzie. :) [zakup w księgarni Matras]

5. Zemaicu Slove / Slawa Żmudzinów. Antologia dwujęzycznej poezji litewsko - polskiej z lat 1794 - 1830, Universitas; Romantyzm zawsze biorę w ciemno. ;) [zakup w księgarni Matras]

6. Monsieur Pain, Roberto Bolano, Muza; zaczęłam czytać i przyznam, że bardzo mnie ta cieniutka książeczka zaskoczyła! Poczekam do końcowych wniosków, ale już teraz podejrzewam, że sięgnę po inne publikacje Bolano. [zakup w księgarni Matras]

7. Kronika Ptaka nakręcacza, Haruki Murakami,Muza; mój pierwszy Murakami, mam nadzieję, że odbiorę go chociaż w połowie tak jak jego fani. :)
[zakup w księgarni Matras]


8. Dochodzenie w sprawie "Jezus", Charles Foster, Salwator; o tym co tak na prawdę mogło lub zdarzyło się w trzeci dzień po śmierci Jezusa. I zdjęcia. Zobaczymy, nastawiłam się pozytywnie. [antykwariat]

9. Francis Mauriac. Życie i dzieło, Aleksander Milecki, Daimonion; biografia wybitnego noblisty, jednego z moich ulubionych. [antykwariat]

10. Wędrowiec i jego cień, Fryderyk Nietzsche, Vis-a-vis/Etiuda; zakup w ramach planowanego osobistego projektu powrotu do filozofii (z której pamiętam filozofię starożytną i przesympatycznego wykładowcę). Czas poszerzyć wiedzę. [antykwariat]

11. Krótka Historia rewolucji rosyjskiej, Richard Pipes, Magnum; kolejny zakup w celu pogłębiania wiedzy historycznej, podobnie jak Pod anteną RWE. Historia wcale nie taka krótka, już nie mogę się doczekać, kiedy zacznę czytać. [antykwariat]




Postanowiłam zacząć od biografii Mauriaca, książki Bolano i Zmyślonego życia Siergieja Nabokova. To są wiec książki "na już".

Co polecicie w na dalszą lekturę?



Udanej niedzieli, kochani! Pozdrawiam!



14 komentarzy:

  1. Ciekawe pozycje. Ciekawe. Mam tylko Bolano. Będę czekać na opinie.

    Załączam pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również pozdrawiam serdecznie! :)

      Usuń
  2. Tak, ten Murakami również przede mną. Miłego czytania xx.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nr 1 mnie baaaaaardzo intryguje!!!

      Usuń
    2. Gosieńko kochana, żyjesz? :)

      Usuń
    3. Ale musisz być zabiegana :)

      Usuń
    4. Żyję, juz wracam! I dziękuję za pamięć! :) :* :* :*

      Usuń
  3. Ale genialne książki!!! Ja właśnie skończyłam "Amulet" Roberto Bolano i głowię się, co o nim napisać, bo ta mała książeczka, jakby mi jakiś kurek w głowie z myślami otworzyła. Zresztą zupełnie nie znam i nie znam się na literaturze iberoamerykańskiej, więc zapewne wiele w swojej recenzji pominę.
    Miłego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Edytko! Już zagladam do Ciebie, bo mnie taaak długo nie było, że pewnie recenzja już opublikowana. :)

      Usuń
  4. "Kronika ptaka nakręcacza" jest, moim zdaniem, najlepszą książką Murakamiego, choć jedną z najtrudniejszych do ogarnięcia. Ale warto. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, bardzo sie cieszę, że trafiłam w 10. :)

      Usuń
  5. Very good information. Lucky me I discovered your website
    by accident (stumbleupon). I have saved it for later!


    Feel free to surf to my weblog :: divorce and custody lawyers

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacyjne nabytki! Najbardziej chciałabym przeczytać ,,Antologię dwujęzycznej poezji litewsko - polskiej z lat 1794 - 1830". Ja też romantyzm biorę w ciemno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że poza Gierymskim łączy nas znacznie wiecej! :)

      Usuń

Dziękuję za komentarz!

Translate