wtorek, 8 kwietnia 2014

Pocztówki z Rosji


Kiedyś miał to być blog postcrossingowy - jak się skończyło, wszyscy widzimy - szwarc, mydło i powidło. A cała ta mieszanka mam nadzieję zawsze znajduje się w obrębie szeroko pojętej KULTURY. Jako że ostatnio Rosja w modzie, to dziś na chwilę przeniesiemy się do rosyjskiej... skrzynki pocztowej! :)

Przyznać trzeba, ze przeglądając pocztówki na stronie postcrossing, te rosyjskie przyciągają uwagę chyba najmocniej, wystarczy zaglądnąć TUTAJ.
Szczerze zazdroszczę, w moim mieście niesłychanie trudno o tak piękne, a przede wszystkim różnorodne kartki pocztowe. 

A tymczasem malutki przegląd:


Panorama na Monaster Nowodziewiczy w Moskwie.




Gatczyna - przemysłowe, naukowe, kulturalne i edukacyjne centrum obwodu leningradzkiego.


Rosyjska bajka ludowa, ilustracja E. M. Raczew



Bardzo popularny motyw pocztówkowy, więcej sówek na lovelycards.ru





Car Mikołaj II i carewicz Aleksy, 1910




Ikona Trójca Święta, Andriej Rublov



Wodospad na rzece Zhane




Fot. Sergey Ershov


7 komentarzy:

  1. Świetne.
    W czasach szkolnych jak to wówczas bywało pisałam z jakąś radziecką dziewczynką i dostawałam również pocztówki. Niestety nie zachowały się. Wielka szkoda.
    A czy wymieniałaś się pocztówkami, czy też tylko zamierzałaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wymieniałam się pocztówkami i ciągle wymieniam - za pośrednictwem strony postcrossing.com. :) Te wklejone w poście, to właśnie skany moich pocztówek. :)

      Szkoda, ze Twoje pocztówki się nie zachowały - to byłaby wspaniała pamiątka.

      Usuń
  2. Przepadłam przy kartce-ikonie!!! :D Sama mam kilka pocztówek z Rosji właśnie w ramach postcrossing, co którego wróciłam natchniona Tobą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I najlepsze dla mnie w tym jest, że większość z nich została napisana w języku rosyjskim :D

      Usuń
    2. Haha! Ale się cieszę, że natchnęłam Cie do powrotu do pocztówkowej wymiany! ;)

      Oj cicho, cicho, nawet nie wiesz jak ja się jaram ludźmi którzy znają rosyjski! Bardzo chciałabym się go nauczyć, ale taka o leniwa dupa ze mnie. :( Zazdroszę wiedzy. Daj trochę. ;)

      Usuń
  3. 3 i 4 zaraz ci chyba zabiorę!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę, nasza kochana kolekcjonerka sówek! :D

      Usuń

Dziękuję za komentarz!

Translate