poniedziałek, 11 listopada 2013

Reprodukcje na pocztówkach


Chciałabym pokazać Wam moją kolekcję kart pocztowych, przedstawiających reprodukcje znanych obrazów - i na ile to możliwe zachęcić Was do używania takich małych dzieł sztuki.

Jako niespełniony historyk sztuki, którym dawno temu bardzo chciałam zostać (marzyłam też o byciu archeologiem, bibliotekarzem, antropologiem i papieżem... tak, serio...) zachwycam się wszystkim co związane jest z dowolną dziedziną sztuki od prehistorii do - no powiedzmy do secesji włącznie.

Dziś będzie więc o pewnej formie sztuki i jej rozpowszechniania, czyli o bardzo wyjątkowych kartkach pocztowych. Według mnie takie mini-obrazy są znacznie bardziej wartościowe niż te wszystkie urodzinowe czy świąteczne karty - tak bardzo podobne do siebie, monotematyczne - tu bukiecik, tam choinka, bałwanki... Pocztówki i karty z reprodukcjami są piękne i ciekawe, dodatkowo rozsyłając je przyczyniacie się do rozpowszechniania sztuki, "ukulturalniania", uczycie innych wrażliwości na piękno i doceniania pracy artystów. Przecież tak wielu ludzi słyszało o Van Goghu czy Boudinie - ale nie widziało, lub nie kojarzy żadnego ich obrazu!

Dlatego też jeśli w przyszłości będziecie zastanawiać się jaką kartkę wybrać - postawcie na takie jak te poniżej - są piękne, eleganckie, jednocześnie wyjątkowe i jedyne w swoim rodzaju, ale też uniwersalne, a wysyłając je będziecie mieć satysfakcję z przyczynienia się do rozpowszechniania malarstwa, będziecie fajni i będę Was wielbić. :D


Alfred Sisley, The Loing's Canal, 1892;


 Eugene Boudin, The port of Bordeaux, 1874;


Vincent Van Gogh, Restauracja de la Sirene w Asnieres, 1887;

Vincent Van Gogh, Irysy, 1889;

Charles Francois Daubigny, La Moisson, 1851;

Claude Monet, Bassin d'Argenteuil, 1874;

Claude Monet, Le pont d'Argenteuil, 1874;


Claude Monet, Le bassin d'Argenteuil, 1872;


Claude Monet, La plage de Sainte-Adresse, 1867;


Auguste Renoir, La Mere et l'Enfant, 1881;


Auguste Renoir, Chemin montant dans les hautes herbes, 1875;


Edgar Degas, Danseuse au bouquet saluant sur la scene, 1878;


Johannes Vermeer, Dziewczyna z Perłą (detal), 1665;


5 komentarzy:

  1. Pierwsza kartka najbardziej mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to tu mnie zaskoczyłaś - ja wolę te Moneta i Baudina. Dostaniesz ją jako mały upominek. :D

      Usuń
  2. A mi podobają się wszystkie - to istne dzieła sztuki!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oryginały na pewno. A te powyższe dziełka sztuki są taką maleńką namiastką kultury wysokiej w kopercie. Czegóż wiecej brakuje do raju małemu niby-historykowi sztuki i kulturoznawcy? :D

      Usuń
  3. Przepiękna kolekcja ❤ Sama miałam (mam?) "Baletnicę" Degasa. Zawsze to miła odmiana dostać taką kartkę zamiast tych "schematycznych" ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz!

Translate