sobota, 19 października 2013

Dorota Lis - "Tajemnice historii Europy"





Dorota Lis, Tajemnice historii Europy.
Intrygujące postacie, tajne stowarzyszenia i kulisy wydarzeń;
Wydawnictwo Publicat


Z okładki:
Wśród bohaterów i zdarzeń historycznych przedstawionych w tej barwnie opowiedzianej książce czytelnik znajdzie wiele znanych postaci i ważnych wydarzeń, które miały decydujący wpływ na kształt kultury europejskiej.
Jednak nad Europą wciąż unosi się cień zbrodniczych organizacji, reżimów politycznych i ich dyktatorów. Stąd obecność na kartach "Tajemnic..." Hitlera, Lenina i Stalina z ich przerażającymi, a niekiedy humorystycznymi sekretami.





Pamiętacie może recenzję książki Tajemnice władców Polski? Pisałam, ze niewiele w niej prawdziwych tajemnic i ciekawostek. Tutaj natomiast mamy miłą niespodziankę. Przyznam, że dzięki tej lekturze rzeczywiście odświeżyłam sobie znajomość historii Europy, a także dowiedziałam się o wielu faktach, o których nie miałam do tej pory pojęcia.

W przeciwieństwie to Tajemnic władców Polski, tutaj nie wciskają nam na siłę, że to idealna książka dla nauczycieli, którzy będą mogli czerpać z niej wiedzę... :). Tajemnice historii Europy przekonują nas że to:

"Idealna książka dla wszystkich miłośników historii, będąca doskonałym uzupełnieniem wiedzy oraz inspiracją dla uczniów, studentów i nauczycieli."



I rzeczywiście, jest inspiracją do dalszego poszukiwania ciekawych faktów i tajemnic historii.

W dodatku w większym stopniu niż Tajemnice władców Polski publikacja ta jest w stanie zaskoczyć nas zabawną anegdotą, nieznanym faktem, ciekawą historią, legendą czy interesującym cytatem.

Ale najważniejsze jest chyba to, że autorka tak przedstawia opowiadane przez siebie historie, że czytelnik po skończeniu lektury sam chce zgłębiać fascynujące dzieje Europy i poszukiwać pełniejszych informacji na tematy przedstawione w książce. A takie zarażenie pozytywnym, naukowym "wirusem" jest zawsze w cenie i bardzo mi się podoba.

 Nie byłabym sobą gdybym nie napisała o przepięknych rysunkach, reprodukcjach obrazów i zdjęciach.Niesamowicie ubolewam nad tym, że zdjęcia w książce są czarno-białe, bo naprawdę nie mogę się na nie napatrzeć.



Tematy omawiane w tej
publikacji to między innymi:

  • Mit Świętego Graala, 
  • Merowingowie, 
  • Templariusze, 
  • Święta Inkwizycja, 
  • Leonardo da Vinci, 
  • Masoneria, 
  • William Shakespeare, 
  • Maria Stuart, 
  • Casanowa, 
  • śmierć Napoleona, 
  • historia Titanica, 
  • protokoły mędrców Syjonu, 
  • ród Romanowów, 
  • Hess, 
  • Hitler,
  • a nawet historia zamachu na Jana Pawła II.



Dla wszystkich zainteresowanych historią to lektura bardzo dobra (grafika wręcz wspaniała), takie mocne 8,5/10.

Jednakże przyznam bez bicia, że ja pod końcem się już mocno niecierpliwiłam, gdyż od jakichś trzech dni czekają na mnie dwie nowo zakupione Amelie Nothomb, no i oczywiście już się nie mogę doczekać, kiedy zacznę je czytać! ^^ I taaaak się cieszę, że powoli powiększam swoja kolekcję A.N!

A tak poza tym to chyba znów zaczyna się piękna, wietrznie - słoneczna jesień, prawda? :3

7 komentarzy:

  1. Książka wydaje się być bardzo interesująca. A co do Nothomb, to nie wiem czy wiesz, ale w Matrasie masz "Podróż zimową" w promocji za 4,90zł, jak nie ma w Twoim Matrasie, to może zakup na matras.pl? Ciekawa jestem co kupiłaś:)I nie mogę się doczekać recenzji;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O matkoooo! Kochana, dziekuję Ci bardzo, bardzo, bardzo ogromnie! Nie wiedziałam o tej promocji i tak strasznie sie cieszę ze mi o tym opowiedziałaś! Mam nadzieje, że znajde je u siebie! :) A kupiłam "Higienę mordercy" i "Biografię głodu". Postaram sie zrecenzować jak najszybciej, chociaż ostatnio z czasem wolnym krucho. :)

      Usuń
    2. Czyta się nie na akord a dla przyjemności, więc spokojnie:)

      Usuń
  2. Wygląda mi to na książkę, którą bym się zachwyciła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Graal? Titanic? Da Vinci? Mnie się wydaje, że te tematy pojawiają się we wszystkich tego rodzaju książkach i zbiorach największych tajemnic/zagadek itp. I chętnie zobaczyłabym w nich coś nowego. :) Z drugiej strony jednak coraz rzadziej sięgam po takie zbiorcze publikacje. Jeśli interesuje mnie jakiś temat/postać, szukam jednej książki, która go/ją przedstawi w wyczerpujący sposób.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jest dobre podejście! Bardzo dobre. :) Sama tak robie. A ten album o którym pisałam w poście jest idealny dla początkujacych, albo dla młodzieży szkolnej, którą chce się zainteresować historią. Jak juz wielokrotnie wspominałam - to nie ksiażka dla pasjonatów, tylko dla nowicjuszy. :) Dziękuję za komentarz i pozdrawiam. ;)

      Usuń

Dziękuję za komentarz!

Translate